سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
روحانی عراقی

همزمان با پیروزی های ارتش عراق و نیروهای حشدالشعبی (بسیج مردمی) در مواجهه با داعش و شکست نقشه های تجزیه عراق توسط آمریکا و برگزاری با شکوه مراسم اربعین مزدوران سعودی به دنبال توطئه های مختلف در قالب عملیات های تروریستی و رسانه ای برای شیعیان جهان هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، بعد از برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی و انعکاس آن در رسانه های جهان بدخواهان و دشمنان قسم خورده حقیقت به دنبال کم رنگ جلوه دادن این حماسه بزرگ بودند و از طریق حملات تروریستی و تبلیغات و اتهامات رسانه ای سعی در مخدوش کردن بزرگترین اجتماع جهانی داشتند و و در راس این دشمنان، حکام آل سعود هستند که با حمایت از تروریست های داعش، انفجار خونینی رقم زدند و با استفاده از تبلیغات رسانه ای اتهام بزرگ به میزبانان این گردهمایی میلیونی وارد آوردند.

در خصوص این مباحث با دو تن از روحانیان عراقی حجت الاسلام هاشم ابو خمسین و حجت الاسلام باسم انصاری به گفت و گو پراختیم.

حجت الاسلام هاشم ابوخمسین روحانی و مبارز عراقی در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه گفت: حوادث و اقدامات مختلف دشمن در ایام اربعین با کارشکنی های ابوسفیان، ابوجهل و معاویه که  در زمان بعثت پیامبر(ص) انجام می دادند تفاوتی ندارد.آن زمان کفار و منافقین سعی می کردند چهره پیامبر(ص) و اسلام ناب محمدی را که صادق و امین بود را مخدوش کنند و از این رو  دروغ ها و افتراها و بهتان های زیادی به شخص رسول الله (ص) و اسلام می زدند. رسانه های آن زمان  کاری می کردند که اسلام پیشرفت نکند و دین مبین اسلام تنها در بیت پیامبر(ص) باقی  بماند و انتشار نیابد و این کار را یا از طریق شمشیر و یا از طریق رسانه با دروغ و تهمت انجام می دادند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اربعین حسینی همه شیعیان و مرجعیت و حتی فرقه ها و حزب ها را متحد می کند و فرهنگ حسینی از مظلوم در برابر ظالم دفاع می کند و از شرافت و مقدسات و تشیع و حتی دین های دیگر دفاع می کند . اربعین حسینی احیا کننده اخلاق، کرم ، شجاعت و غیرت دینی است و انگیزه برای مدافعان حرم و حشد الشعبی و برای همه آزادگان جهان شد و یک لطمه بزرگ برای ابوسفیان، یزیدیان و امویان این عصر بویژه  وهابی ها بود.

حجت الاسلام خمسین گفت: رسانه های آل سعود و قطر که در واقع خوارج و کافران این عصر هستند سعی می کنند اربعین را بدنام کنند و متاسفانه با افترا و دروغ بی دلیل و بی جهت موقعیت زمانی را انتخاب کردند تا از اربعین انتقام بگیرند چراکه شکوه این مراسم آنها را در هم کوبید و احساس کردند اربعین اثرش از حج بیشتر است و اربعین منطبق بر سیاست های اسلام هست و از غیرت و اخلاق دفاع می کند بنابراین دشمنان سعی کردند امسال به ناموس اهل غیرت و اهل شجاعت هتک حرمت کنند.

وی افزود: بدیهی است که حکومت عراق و سازمان های بین المللی و حتی روزنامه شرق الاوسط اعتراف کرد که این کار اشتباه و دروغ بوده و رییس تحریریه این روزنامه برکنار شد و دادگاه عراقی هم دو خبرنگار این روزنامه را احضار و بازداشت کرد  و وزارت دفاع عراق انتشار این روزنامه را ممنوع کرد و آحاد مردم و مداحان و روزنامه ها و سایت های عراقی  و شبکه های اجتماعی این افترای واهی را رد و مخالفت کردند.

روحانی عراقی گفت: کار این روزنامه منافقانه بود و روشن هست که دشمنان از اربعین بسیار ضرر دیدند و متوجه شدند این جمعیت میلیونی مذهبی همه معتقد به  نماز جماعت واخلاق های کریمانه و غیرت دینی در تمام این مراسم بودند و آنها نتوانستند این شکوه را تحمل کنند بویژه که  مانند حج سال گذشته  7 هزار نفر کشته نشدند از این رو به دنبال این  کار شیطانی و منافقانه رفتند.

وی در پایان گفت: شیطان وهابیت و یزیدیان قطری و عربستانی سعی کردند رذیل ترین و سبک ترین روش استفاده کنند و ما باید متوجه باشیم که دشمن غافل نیست و از هر سلاحی استفاده می کند. همانطور که شیعیان توانستند در برابر داعش بایستند از کشورهای مختلف مانند پاکستان، عراق، ایران لبنان، یمن و بحرین متحد شدند باید مراقب تهاجم فرهنگی که به این صورت و شکل های دیگر خواهد بود باشیم و رسانه های شیعیان هوشیارانه در برابر توطئه های دشمن بایستی متحد شوند.

پیوند بین ملت ایران و عراق بر خشم آل سعود افزوده است

حجت الاسلام باسم انصاری از روحانیون عراقی هم با اشاره به توطئه های اخیر دشمنان علیه شیعیان عراق در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه گفت: همزمان با پیروزی های ارتش عراق و نیروهای حشدالشعبی (بسیج مردمی) در مواجهه با داعش و شکست نقشه های تجزیه عراق توسط آمریکا که سعی در ترویج و عملی کردن آن با استفاده از مزدورانش حکام آل سعود و حکام کشور های حاشیه خلیج فارس دارد ، دستگاه رسانه ای سعودی اقدام به انتشار سموم خود در خصوص زائرین اربعین امام حسین(ع) کردند.

وی ادامه داد: این اتهام از بعد  فقهی حرام و حکم واضحش را در خصوص «رمی المحصنات» در اسلام دارد. ولی حکام آل سعود از اسلام ناب و اصیل محمدی(ص) به دور هستند چراکه وهابیتِ خودشان را دارند که از اسلام به دور است و در زمین فساد برپا کرده اند و از راه فتاوای گستاخانه فقهای کافرشان اجازه کشتن کودکان و زنان و مباح کردن جهاد نکاح را می دهند.

روحانی عراقی اظهار کرد: شکی نیست پناه بردن حکام آل سعود به نسبت دادن چنین تهمتی به مردم عراق بعد از نا امید شدنشان در اثر شکست نقشه ها و اهدافشان در جبهه ها از طریق داعش و بمب گذاری ها و پیروزی های مقتدرانه ارتش  و حشد الشعبی رخ داده و رسانه های زهرآلودشان به تخریب وجهه حشد الشعبی در نگاه مردم می پردازند که البته این اقدام بدون فایده هست و خبر شکست داعش و بیرون انداختنشان از موصل و عراق را انشالله به زودی خواهیم شنید.

وی ادامه داد: حضور میلیونی در زیارت اربعین نزد امام حسین (ع) خشم دشمنان اهل بیت (ع) را بر انگیخت بطوریکه تعداد زائرین امسال بیش از 26 میلیون زائر اعلام شد ، و همچنین پیوند زیبای میان دو ملت همسایه ایران و عراق و میزان همکاری بینشان در برگزاری این مراسم الهی بر خشم دشمنان  افزود.

روحانی عراقی گفت:  این اتهام و تهاجم به نوامیس عراقی با رد گسترده مراجع دینی و حکومت و عموم ملت عراق همراه شد.و همچنین  دفتر روزنامه بسته شد اما این قضیه تا اینجا به پایان نخواهد رسید و با گرفتن ابعادی وسیعتر در محافل بین المللی جهت بیان و نشان دادن جرم دیگری از جرائم آل سعود در حق ملت عراق مطرح و پیگیری می شود.

 

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha